• 30 GRUDNIA 16
    • 0

    Dymorfizm cech somatycznych i proporcji ciała oraz sprawności motorycznej młodzieży Uniwersytetu Zielonogórskiego w świetle wielkości zamieszkiwanego środowiska

    Ryszard Asienkiewicz
    Uniwersytet Zielonogórski

    Dymorfizm cech somatycznych i proporcji ciała oraz sprawności motorycznej młodzieży Uniwersytetu Zielonogórskiego w świetle wielkości zamieszkiwanego środowiska

     

    Słowa kluczowe: dymorfizm, rozwój fizyczny, rozwój motoryczny, młodzież akademicka, charakterystyka porównawcza.

     

    Streszczenie

    Celem pracy jest ukazanie różnic w  poziomie rozwoju fizycznego i motorycznego studentów i studentek Uniwersytetu Zielonogórskiego zamieszkujących środowiska o różnym stopniu zurbanizowania. Materiał został zebrany wśród 234 studentów i 119 studentek rozpoczynających kształcenie na kierunku Wychowanie fizyczne w Uniwersytecie Zielonogórskim w latach 2011-2014, których podzielono na zespoły z uwzględnieniem wielkości  zamieszkiwanego środowiska (miasto-wieś). Poziom rozwoju cech sprawności motorycznej badanych zespołów zmierzono próbami testu Pilicza oraz Międzynarodowego Testu Sprawności Fizycznej, które dotyczyły: zwinności , siły dynamometrycznej prawej i lewej ręki, siły eksplozywnej kończyn dolnych oraz gibkości. Zebrany materiał poddano analizie statystycznej.

     

    Przejdź do artykułupdf-ico

    Dodaj komentarz →