• 30 CZE 20
    • 0

    Zastosowanie informacji wizualnej w uczeniu się i nauczaniu czynności motorycznych (pływackich)

    Ewa Dybińska1,  Katarzyna Kucia1, Henryk Duda1, Krystian Celiński2
    1 Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie, Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu
    2 Pro-Swim – Szkoła Pływania,  Kraków,

     

    Zastosowanie informacji wizualnej w uczeniu się i nauczaniu czynności motorycznych (pływackich)

     

    Słowa kluczowe: informacja wizualna, nauczyciele,  czynności motoryczne, skuteczność nauczania

     

    Streszczenie

     

    Zagadnienie dotyczące przekazu informacji wizualnej, jednego z czynników mających znaczenie w komunikacji dydaktycznej w procesie uczenia się i nauczania czynności motorycznych, stał się inspiracją dla autorów do podjęcia szczegółowych obserwacji w tej problematyce. Bowiem w zakresie działań stymulujących efektywność procesu dydaktycznego problem ten jest wciąż jeszcze w praktyce zbyt mało doceniany przez nauczycieli wychowania fizycznego i instruktorów.

    Celem pracy była próba poznania w jakim stopniu w nauczaniu i doskonaleniu czynności motorycznych (pływackich) wybrana grupa nauczycieli i instruktorów pływania stosuje zróżnicowane techniki przekazu informacji wizualnej oraz w jakim aspekcie postrzegają oni znaczenie i funkcję obrazu w kształtowaniu wyobrażenia motorycznego o nauczanej technice ruchu. Materiał badawczy stanowiła wybrana losowo grupa nauczycieli i instruktorów oraz trenerów pływania, przedstawicieli obu płci, z regionu Małopolski. Liczebność badanych wynosiła 100 osób.  Podstawową metodą badawczą zastosowaną w przedstawionych badaniach była metoda sondażu diagnostycznego, przy użyciu narzędzia badawczego jakim była ankieta przeprowadzona metodą korespondencyjną tradycyjną oraz przez Internet.

     

    Pobierz artykuł (pdf) pdf-ico

    Dodaj komentarz →